Mozgással a munkahelyi nehézségek ellen

Sokszor halljuk, hogy mozogni kell, és ha belegondolunk ezt az eszünkkel tudjuk is. Aztán vagy sportolunk, vagy nem… a mozgás pedig hasznos, nemcsak a testnek, hanem a léleknek is. Nemcsak a stressz levezetését segíthetjük elő, jót teszünk a sejtjeinknek is, javul a szerveink oxigénnel történő ellátottsága és a vérkeringés. Segít megelőzni a csontritkulást, a szív -és érrendszerre kedvező hatású, az izmokra és ízületekre is jótékonyan hat, hangulatjavító, stresszlevezető hatású.

Persze, amikor mozgásra buzdítunk, soha nem szabad elfelejteni, hogy kinek milyen mozgásforma és hogyan válik előnyére. Egy fizikai munkát végző ember kisebb eséllyel keres majd fel egy edzőtermet, mint a 8 órát számítógép előtt töltő, szellemi munkát végző dolgozó.

A munkánk típusa meghatározhatja a kedvelt mozgásformát is. Aki napi 8 órában zajos környezetben tevékenykedik, mint pl. egy óvónő, előbb választ egy csendes, koncentrációt igénylő sportot kikapcsolódásként. Az álló munkát végzők számára is érdemes hetente néhány alkalommal sportolni, ezzel megakadályozható az állómunkával gyakran együtt járó kellemetlen esti lábdagadás is.

A mozgás fontos tehát egészségünk megőrzése érdekében, amelyért mi magunk tehetünk a legtöbbet!

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s